Monday 4 April 2016

UPU OH UPU (DILEMA)

Hari ni 5/4/2016 adalah tarikh tutup upu .Harap kalian semua aware jgn esk nk ubah plak upu korang tu.....Sbb hari ni hr last upu so saya akn citer skit tentang choices upu saya n mcm mne nk isi upu dgn btol:').Memandangkan post sy blm ni agak skima so izinkan saya gunakan "aku" untuk mewujudkan suasana yang santai dan bersahaja .....huhuhu....So kpd bdk2 spm thn seterusnya ni nasihat aku utk korang ....first of all,belilah no pin di BSN tu awal2 jgn nk tunggu tarikh tutup upu bru nk bli......second,sblm isi tu buat skit research pasal universiti yang korang minat nak msuk n tgk skli syarat2 prog/kos yang korang nk tu ....kalau blh buat pilihan dengan segera ....kalau yg dah buntu(mcm aku ni) pegi jlh jmpe dgn konselor2 korang kat sek tu insha allah diorang akan bntu bgi mklumat
third,klu ad expo jom msuk u or selangkah ke uitm pegi lah untuk tmbh input korang psl univ ni ......lps tu isi upu korang letak universti n kos yang korang nak tu ikut keutamaan korang ...........aku dulu sblm result letak ukm asasi pintar no 1 n then lps spm x lps syarat huhuhu .Diorang nk minimum 8A(A+ dan A sajer) meanwhile aku ade 4A+ 3A 2A- ....hurhhh satu A je lgi .Terlepass.
aku fikit tu bkn rezeki aku kott.Even aku minat giler ukm ...Lps tu aku tukar buat asasi sains hayat um(PASUM) no 1 n then rmai plak ckp um ni tendang org, klu pointer x dpt 4.0 ko x blh msuk medic, dentist pon diorang ambik bdk2 4.0 dll yg mereka momokkan kat aku .Mula2 aku x layang sgt tp lps nmpk bukti dpn mata n aku sdiri tnye senior PASUM n diorang ckp mmg btol ..Aku pun dh kecut perut sbb tkut x lps mklumlahh dh cite2 dr kecik nk jd doktor.....so stlh beberapa siri rundingan dgn parents aku dgn cg dgn kawan2  aku akhirnya memutuskan utk buat asasi sains dan PERUBATAN unisza(saja besarkan perubatan tuhh.hihihi).Dekat sesangatlah dgn umah akuuu.like negeri pon sme kott.Kpd yg x knl unisza ni kat mne  actually unisza ni kat Terengganu......Aku tukar unisza pon last minit kot semalam bru tukar sbnrnye.lol.tulah antara pilihan pertama akuu......ps:yg bawah2 tu aku x ingat well ad 12 pilihan kowtt .tp ad aku buat farmasi,mikrobiologi,Tek mkml perubatan ,radiografi so sme bkait dgn bio ...last skli ,lps dah selesai isi n selesai semua tu berdoa jlhhh mntak2 kos yg korang mohon tu dpt...Doakan aku ye...
#PENANTIANSATUPENYIKSAAN
#STRESSJIWARAGA
. ......nantikan entry aku yg seterusnya........

No comments:

Post a Comment